Destilacni kolona - lih, acenon, izopropyl?

Sobota Červen 28 15:30:16 CEST 2014

Pred casem jsem zde nahodil toto tema a tak se pochlubim s vysledky.
Nakonec jsem se vydal minimalistickou cestou.
Vzal jsem sklenici s uzaverem (od okurek) do uzaveru osadil 3/8 hadicovou
koncovku.
Kondenzator.
Nasel jsem dute U z EPS do nej vlozil na kusu nerez trubky namotanou
sroubovici z PVC hadice, zalil vodou a vrazil zmrznout do mrazaku.
Provoz na svuj varic s nastavtelnou teplotou vrazim hrnec s vodou, do nej
prijde sklenice s destilovanym svinstvem, na hadicovou koncoku se pripoji
hadice s namrazenym kondenzatorem a vystup z kondenzatru strci do sberne
nadoby.
Za vcerejsek jsem z 5l znecisteneho acetonu pouziteho na cisteni strikacich
pistoli vyrobil 4l nechci rict cisteho acetonu,ale smesi acetonu a redidla
na PUR, v kazdem pripade jde o pruhlednouu kapalinu,kterou lze pro cisteni
dale pouzivat.
Za me spokojenost, jiz pri prvnim vareni se mi vratili vstupni naklady.
Kolik sem provaril v ele. jsem zatim nemeril,ale nebude to moc, ohrivam na
60C.
Az bude cas tak PVC hadici nahradim medenou trubickou a vymyslim nejake
provedeni kondenzatru z ktereho nebude moci vytect voda.
Sklenici se zbytkem po destilaci vyhazujia tak je cely proces relativne
cisty,.