keramicky rezonator u STM32

V P vvitty01 na seznam.cz
Pátek Červen 27 13:17:42 CEST 2014

Jeste zalezi na tom proti cemu se komunikuje. Pokud proti zarizeni s
krystalem tak je tolerance na RC rizene strane vyrazne vetsi.

S teplotou to "moc necoura", presnejsi definici toho moc lze nalezt v
datasheetu. Co ale z datasheetu na prvni pohled videt neni je ruznost krivek
kus od kusu takze se neda udelat na jednom kusu kalibracni krivku a pak na
vsech ostatnich podle teplotniho senzoru doladovat. Jeden kus muze mit
krivku ktera nema pouze jiny sklon, ale klidne opacny (zjednodusene receno).

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Mraz <mraz na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 6. 2014 12:04:27
Předmět: Re: keramicky rezonator u STM32

"To jste vysvětlil dobře, dík. Nicméně ten RC oscilátor je dostatečně
stabilní na to, aby mohl řídit UART pokud bude zařízení někde v
místnosti. Venku už bych tomu moc nevěřil, ale asi by to taky šlo. Jde o
to, jak moc na tom záleží, jaký bude protokol nad tím atd. A pak to by
chtělo udělat pořádné statistické testy, oměřit jak to skutečně courá s
teplotou. Jedna věc je, co zaručuje výrobce, druhá jsou skutečná data (a
jejich rozptyl). Dále - UART v STM32F051 je default nastaven dost
fajnově, ale to se dá změnit (OVER8,ONEBIT). Pak se dokáže vypořádat i s
dost velkou hrůzou na vstupu.
Jde tedy o to, že pokud se chci dostat do oblasti zaručované výrobcem,
použiji krystal (nebo ten rezonátor), pokud mi nevadí že funkce není na
100% zaručena, obejdu se bez něj.

Mrazík