Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Červen 26 10:44:05 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 26.6.2014 od Ales Filip:

> O tomhle přemýšlím už docela dlouho. Když si budu chtít vytisknout
> např. domeček, tak jestli to dokáže udělat i prázdná okna. Jestli se
> tam musí dát nějaký překlad, nebo jak se to vůbec dělá?

Jsou dvě možnosti. Buď se tam dá tzv. support, tedy podpěry, které se
potom vylámou nebo vyřežou. To umí udělat sám software, který generuje
G kód. Problém je, že se to někdy odstraňuje dost špatně.

A nebo se tam nedá nic a tiskárna udělá překlenování. To funguje podle
toho, jak to vypadá okolo. Když je díra někde v rohu, je to problém,
když je po cestě, překlenutí (přemostění, bridging) bude v pohodě.

Abych to vysvětlil, představ si ten obvod domečku a okno je uprostřed.
Okolo je zeď třeba 1 cm. Když tryska pojede takhle po tom obvodu a má
provést překlenutí, tak jednoduše pojede dál přes tu díru pod sebou a
nanese tam úplně v pohodě vlákno.

Můžu natočit video, jak to dělá a jak to funguje. Krátká ukázka,
vyfotil jsem kryt na displej s SD kartou:

http://media.clexpert.cz/20140626-preklenovani/preklenovani.jpg

Vlevo ten otvor na SD kartu se překlenoval. Tisk probíhal, to je vidět
podle vrstev, displejem směrem dolů, velký otvor pro LCD byl na
podložce. A pak se jednoduše překlenul ten otvor pro SD kartu.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem