Neuvěřitelná porucha sí»ové karty počítače

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Středa Červen 25 19:24:27 CEST 2014

On 25.6.2014 17:36, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,

> Tak tohle jsem teď v jednom BIOSu viděl a nevěděl jsem, co to je. Díky za
> informaci. Nesleduji ty kompy zase tak intenzivně, ale musí to být tak rok-2
> staré, před tím jsem o ničem takovém neslyąel.

Prvni stroj, ktery to umi, se uz u nas toci snad sedmym rokem :-)

> Hmm, tak to by ho měli prohlédnout. A to to můľe fungovat i při vypnutém
> kompu ?

Prave tam to funguje, jde tim ten pc normalne zapnout, dokonce si muzete
zvolit z ceho nabootovat (sit, disk, flaska). Je to urcene primarne pro
potreby vetsich firem, kde admin muze nekdy v noci udelat nejaky hromadny
upgrade OS a podobne. Nekde na portu 16992 to ma web, ale je zapotrebi znat
heslo z setupu a kupodivu nemuze byt jednoduche (nejde nastavit nic jako 1234).

> No, zaprvé mi není jasný smysl takového dotazu - kdyľ svoji IP znám, tak proč
> se na ni ptám,

Protoze se diva jestli nahodou nekdo nema tu samou IP adresu. Ale jo, je to
divne, v dotazu by mela byt IP 0.0.0.0 (RFC5227). Mozna se podivat po
novejsim BIOSu (nebo UEFI ci jak se to letos jmenuje), zadne AMT na ktere
jsem se ted dival todle nedela.

>  a za druhé, pokud je ta IP, kterou se při tom dotazu ptám,
> ąpatná a patří někomu jinému, tak to pak důvod, aby to ty kolem rozhodilo je.

Ja si nejsem jisty jestli who-has muze rozhodit nekoho kolem. Ale nedavno
jsem na jednom stroji objevil v arp cachi takovou tu automatickou IP, vubec
netusim proc by se tam mela objevovat, kdyz ten stroj dany IP rozsah nema
nastaven :-( Asi nejake novoty.

> A kdo má na takový dotaz vlastně odpovědět ? Já ? Sám sobě ?

V normalni situaci nikdo. V pripade kolize ten druhy stroj na MAC adresu
toho dotazujiciho.

> Hmm, opravdu
> zvláątní... Nebo mi někde zase něco uniklo a ARP uľ není to, co býval ?

Ja myslim, ze je. Nikdo nic nemenil, proc taky, ipv4 uz tu davno nemelo byt :-)
V kazdem pripade, jak jsem se ted koukal, tak mac adresa amt je stejna jako
mac adresa stroje "za nim". Narozdil od IPMI, kde je jina. Takze si myslim
ze bud je v amt nastavena nejaka kolizni pevna ip adresa, nebo se vam
zblaznil dhcp server.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/ | jabber: yanek [at] mitranet. cz

Daląí informace o konferenci Hw-list