OT: Dvě voip čísla

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Červen 25 10:00:58 CEST 2014

Zdravím,

> Mám doma VoIp bránu 	SPA-2102 a na ní nastaveny dvě telefoní čísla od
> různých operátorů (802.cz+odorik.cz).
>
> Momentálně každé číslo zvoní na jiném telefonu. Dá se nějakým způsobem tyto
> dvě čísla přijímat na jeden telefon a nejlépe možnost volby volání i které
> číslo použít. Operátoři nemají mezi sebou zdarma volání takže nelze použít
> přesměrování hovorů (nechce se mě platit za spojení). Jedno z řešení mě
> napadá jedině použít jako spojku 	SPA-3102 který má 1xVoIp + 1xanalog, ale
> zdá se mě toto řešení jako trochu komplikované.

Nejsem si jist, zda správně chápete funkcionalitu SPA3102. Má také 2 VoIP
linky, ale jedna je terminována v portu pro připojení telefonu (FXS) a druhá
v portu pro připojení ústředny (FXO). Je spíše určena k tomu, aby se nějaká
analogová linka přenesla přes VoIP někam jinam. Umí režim, kdy v případě
nedostupnosti VoIP linky odpovídající FXO portu tento prozvoní přímo na svůj
FXS port, čehož by se dalo využít pro Váš účel, ale je to opravdu poměrně
ošklivé "přiohnutí" účelu SPA3102 a moc bych to nedoporučoval.

Asterisk, jak ho tu zmínil kolega PT, je fajn, ale pro tento účel trošku velký
"kanón". Hlavně je hloupé, že by tam ta SPA musela k němu zůstat, protože
byste jinak potřeboval nějakou analogovou telefonní kartu a ty taky nerostou
na každém stromě a nejsoou za hubičku :-(.

Napadá mne ubastlit nějaký "sdružovač" těch linek na principu detekce vyzvánění
a přepojení telefonu na právě vyzvánějící linku (např. pomocí relé). Relé by
mělo zpožděný odpad v řádu 5 sekund, což je kadence vyzváněcího proudu. Během
hovoru by se pak relé drželo přes vlastní vinutí, vřazené do série s linkou
a přemostěné kondenzátorem. Zároveň by odpojilo obvod druhé linky, kdyby tam
náhodou někdo taky volal. Při odchozím hovoru by se stisklo jedno z tlačítek,
které by způsobilo sepnutí příslušného relé a dále už by byla funkce obvodu
stejná. Chce to ovšem vhodná relé a taky trošku chuti k bastlení
a experimentování.

Zdraví Pavel