OT: Dvě voip čísla

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Červen 25 09:23:38 CEST 2014

On Wed, Jun 25, 2014 at 09:13:58AM +0200, Jiri LINHART wrote:

> Mám doma VoIp bránu 	SPA-2102 a na ní nastaveny dvě telefoní čísla
> od  různých operátorů (802.cz+odorik.cz).
>
> Momentálně každé číslo zvoní na jiném telefonu. Dá se nějakým
> způsobem  tyto dvě čísla přijímat na jeden telefon a nejlépe
> možnost volby volání i  které číslo použít. Operátoři nemají
> mezi sebou zdarma volání takže nelze  použít přesměrování hovorů
> (nechce se mě platit za spojení). Jedno z  řešení mě napadá jedině
> použít jako spojku 	SPA-3102 který má 1xVoIp +  1xanalog, ale zdá se
> mě toto řešení jako trochu komplikované.
>

> JL

Ideální je mít malý domácí server (třeba na nějakém Intel Atomu), na tom
běžet linux a pod ním softwarovou ústřednu Asterisk. V ní si můžete naprogramovat,
co chete. Např. můžete mít víc telefonů, můžete být zaregistrován na libovolný počet
SIP účtů, můžete nechat automaticky volit operátora podle destinace, atd., atd...

P.T.