Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Červen 22 12:28:33 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 22.6.2014 od Martin Vancl:

> Zatim se mi zda nejlepsi udelat si vlastni protokol.

Podle mého názoru má MODBUS smysl tehdy, když chceš na stejné sběrnici
komunikovat se zařízeními, které pomocí tohoto protokolu komunikují,
případně když chceš, aby s tvým zařízením mohl komunikovat někdo jiný
pomocí tohoto protokolu.

Jinými slovy, pokud si děláš svou vlastní sběrnici a nebudeš tam mít
žádné zařízení MODBUS a nechceš to nějak standardizovat, pak se na
MODBUS vyprdni a udělej si svůj vlastní protokol, který ti bude
maximálně vyhovovat.

Já jsem třeba kdysi stavěl řízení mé horkovzdušné trouby pro výrobu
plošných spojů (nepájivá maska, prokovy) a odlévání plastů
(temperování forem a dohřívání materiálů). Dal jsem tam hotový PID
regulátor, který komunikuje MODBUS po RS485. Ale chtěl jsem si zároveň
spínat ventilátor pro oběh vzduchu a další věci. Tak jsem si udělal v
PICu také MODBUS zařízení pro ty své periferie. A potom z PC
komunikuji na stejné sběrnici jak s regulátorem, tak s tím PICem právě
pomocí MODBUS.

Ale kdybych dělal svůj vlastní i PID regulátor, tak tam MODBUS
nedávám, prostě bych si udělal vlastní protokol, protože by mi bylo
úplně jedno, jestli to bude nějaký standard, nebo ne.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem