Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Červen 18 23:14:18 CEST 2014

	Ono to s tou latenci u nekterych profi zarizeni "alias probranim" je
docela pruser. Na dotaz musi zhruba do 1 byte zacit odchazet odpoved.
Propasirovat takovyto protokol prevodnikem na TCP, USB,... je docela
sranda. To jen na okraj.
	Sam jsem dost velky zastance Ethernetu, ale je to kanon na vrabce.
Nekdu je lepsi pouzit preci jen node na seriove sdilene sbernici. Z
asymetrickych je oblibeny 1Wire (zdravim konstruktery meteobudek...),
pro domaci automatizaci pak RS485. Nicmene postupne se to stehuje k
elektrosmogu, at uz na "srackach" za dvacku jak tu nekdo zminoval, nebo
na WiFi. Jak to pak vypada v prumernem panelaku, radeji nebudu
ventilovat.
	A abych jen nelamenoval tak pohledem za humna se touto problematiku par
let zabyva Elektor. Pro RS485 verzi v jejich podani bych zacal na
http://www.element14.com/community/docs/DOC-41707/l/elektor-buspdf a
pokracoval googlem na tema elektorbus. A samozrejme samotnym Elektor-em
(treba 4/2012, 11/2012,...)
	Jenze tim a) aneb jak je udelane node celeho systemu to zacina, cele je
to funkcni az po pripojeni CMB (centralniho mozku baraku) s interfacem
pro uzivatele a at uz to clevek chce nebo ne s interfacem pro nejaky ten
smartphone a pripadnou aplikaci pro nej.

	Radek (benedikt2hw.cz)