opticka sit po vesnici

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 18 20:18:12 CEST 2014

38ms se vam zda moc?  To je "luxusni" latence, skoda, ze si nemuzete
otestovat prumernou WIFI, nebo "lepsi" pripojeni v pasmu 3,5GHz. Tam
mají nektera pojitka bod-bod asi 50ms.

To "najeti" na rychlost jak se vam zda dela modem. Je tam pouzity
algoritmus pro balancovani  a shapovani rychlosti na pripojenych zarizenich,
  ktery zabezpecuje, aby se nikdy nevytizil upload/download nadoraz a
nezacalo to slipovat. No a dle typu/znacky/ cipsetu routeru v modemu je
ten algoritmus lepsi nebo horsi.
Pokud ten pocatecni houpanec nechcete, pouzijte modem jen jako modem a
oshapujte si to na dalsim kvalitnim zarizeni. Ale zas musite nastavit
mnohem mensi rychlost - teoreticky nejnissi co
ADSL v danem miste da.

Ale i s tim systemem "modem+router " se da zit, paradoxne to dobre
priorizuje VoIP, a na ostatnim az tolik nezalezi.