opticka sit po vesnici

DeeJay deejay na email.cz
Středa Červen 18 15:56:40 CEST 2014

Zdravim diskutujici,

je to až neuvěřitelné, ale při opravě chodníků k nám do vesnice dorazila
civilizace v podobě optotrubek do každého domu. Místní ISP využil situace a
do chodníků natahal něco čemu říkají mikro(nano) trubičky. Na konci ulice je
prý někde v trávníku zakopán rozvodný box kam všechny vedou - potud to
celkem chápu. Do každého domu se pošle jedno vlákno v rozvodném boxu se
pospojují. Představoval jsem si že tam přijde nějaký x-vláknový kabel, po
kterém to doputuje až k nějakému aktivnímu prvku - každý barák jedna zdířka
na switchi. Borec od ISP mi tvrdil, že prý vše jede po jednom vlákně ze
kterého se dělají odbočky (něco jako prastará siť na koaxu). Můj dotaz na
znalé zní, opravdu to takhle funguje ?
Jinak konektivitu zatím optikou nemají, chtějí dát někam bezdrát spoj co prý
s přehledem zvládně 50Mbit + televizi. Tak nevím

díky za rozšíření obzorů

Jara