Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Červen 18 13:43:50 CEST 2014

DD, to je presne, jak bych vam to doporucil. Pouzit Ethernet na paterni
sitovani (osobne bych tam dal PoE, abych usetril za starosti s napajenim) a
lokalne to dotahat RS485. Ve finale prosim nezapomente na zakladni lidsky
pozadavek: ABY REAKCE NA UZIVATELSKY VSTUP NEBYLA POSTREHNUTELNA. Tj, aby po
stiknuti tlacitka se svetlo rozsvitilo hned (a ne za 3 sekundy, jak u
nekterych predrazenych megamultiAIsuper systemu). Podle meho meritka je
"hned" nekde v desitkach ms; TAM ASI NARAZITE. Ale treba se inspirujete
modernimi ridicimi systemy pro rychlou robotiku a pak i tento pozadavek
(ktery plyne z rychlosti "obycejnych" domu s "obycejnymi" vypinaci)
zvladnete. JM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Poucha
Sent: Wednesday, June 18, 2014 1:20 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Dobrý den,

pokud se mohu přimluvit za Ethernet, tak se přimlouvám. Sice je to více
kabelů a také větší spotřeba může doma vadit, ale je to řešení lepší. Znám
několik desítek instalací, také jsme několikrát zpět kupovali moduly na
RS485 a nahrazovali Ethernetovými.

RS485 bych použil pro úsporu ceny jen pro lokální řešení, například v
rozvaděči. Jedna z největších instalací, kterou znám je budova, kde je to
provedeno kombinovaně.

Přes Ethernet jsou snímány signály z vypínačů, čidel pohybu atd. V rozvaděči
je pak řídící systém (Crestron) a umístěny výstupní moduly, které jsou
připojeny přes RS485. Celkový počet snímaných vypínačů a čidel je téměř 300.
K tomu plno teploměrů a vlhkoměrů přes Ethernet atd. Dokonce jsme
rozšifrovali sběrnici pro střešní okna Velux, které to také umí otvírat.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com