Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Červen 18 12:42:01 CEST 2014

Dne 18. června 2014 9:18 RV <vicek.radek na cpost.cz> napsal(a):
> No prijde mi, ze je zbytecne Vam neco psat, protoze vy chcete slyset
> ETHERNET.

To se pletete. Ja nechci slyset Ethernet, jenom s nim ma vice
zkusenosti, nez s RS-485.
Mam uz dost zarizeni, ktere si povidaji po ethernetu a jedou dlouho a
bez problemu.

RS-485 jsem zatim jen testoval, realne jsem ji nikde nepouzival.
Pri testovani cisnkych prevodniku jsem mel navic problem s nekroucenym
dratem (uz to zaznelo, musi to fungovat).
Dve Arduina si mezi sebou povidaly, kdyz jich ale bude treba deset,
jak se resi kolize? Pokud vim, tak RS-485 nic takoveho neresi.
Ethernet ano.
Proto bych byl vdecny za radu, jak vyresit kolize. Budu mit zatim asi
5 modulu Arduina, do budoucna budou pribyvat dalsi.
Presne jak pisete, moduly, ktere jen poslou hodnotu a na minutu se
odmlci budu mit jen 2. Ostatni musi komunikovat porad, takze by
Ethernet neslo vypinat.
Asi bych musel pouzit Modbus, nebo Profibus. Moje zkusenosti s obema
jsou jednim slovem zadne. Vim ze existuji.
Na ridicim PC bude OpenWRT linux, takze asi nebude problem mit
jakykoliv protokol nad RS-485.
Rad bych neco, co ma rozumne knihovny pro Arduino. Jedna se o domaci
"hracku", tak nad tim nechci travit tydny casu.
RS-485 se mi libi hlavne kvuli sbernici, predstava tahani svazku UTP
kabelu pro kazde Arduino se mi moc nelibi.
Moje nechut k RS-485 je zpusobena neznalosti :-)

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com