elektricky ohradnik..

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Středa Červen 18 11:09:54 CEST 2014

ok, dakujem,

ano zvodom som myslel izolacny stav....
A napatovym delicom na vystupe by to sa to nedalo?

Keby som chcel zmerat energiu impulzu, islo by to tak ze by som na vystup dal kondenzator
a  na nom zmeral napatie po impulze? a potom energia by bola 1/2CU^2
m.

From: Draček Fráček
Sent: Wednesday, June 18, 2014 12:29 AM
To: HW-news
Subject: Re: elektricky ohradnik..

Kvalita zemeni se meri na pomocnem zemním svodu :-)

"Pracovni" zemi je pole zemnicich koliku Pokud samostatne zarazime dalsi kolik, ktery pripojime na odporovy delic tak na tomto delici bude v pripade poruchy zemeni nejake napeti , které se da vyhodnocovat.  Odporovy delic by mel mit odpor v radu MOhm protoze pokud hlavni zemeni upadne muze na nem teoreticky byt "plne" napeti ohradniku tj, x tisic V

Svod. Tady si nejsem jist co tim myslite, ale pokud izolacni stav ohradniku, tak  napriklad pomocnym vinutim na VN transformatoru. Napeti na pomocnem vinuti je umerne velikosti VN napeti a to zase izolacnimu stavu ohradniku :-)

cili ho stačí usměrnit a z měření poznme jaky je odpor ohradniku.

Alternativně lze  VN vystup prostrcit Rogowskiho civkou a merit proud VN puslu.

  Zdravim,
  pred nejakym casom tu niekto rozoberal elektricky ohradnik..
  Ako mate robene meranie zvodu a kvalitu zemnenia .... ak to nie je tajne.. :)

  dik, michal.