Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

jurp jurp na volny.cz
Úterý Červen 17 19:48:53 CEST 2014

DC/DC menice 1W (v CR) jdou koupit od nejakych 50,-bez DPH v kusovce.
Coz se mi nezda hrozne. Pokud uz je tohle nekomu moc, pak at radeji nic
nedela.

Ad sbernice v dome. Ac sami tohle reseni pouzivame, preferujeme
natahani kabelu hvezdicovite do jednoho rozvadece, kde se to zasmyckuje.
Berte v potaz ze chcete aby to fungovalo nejake to desetileti. Utece
par let a kde bude vyrobce daneho sbernicoveho prvku. Takhle se to da
preklopit na jiny system a v nouzi nejvyssi se tam da klasicky strojek
a do rozvadece libovolne PLC. Cena kabelu je v domaci automatizaci,
pokud si ji uz nekdo vybral zcela zanedbatelna.
I kdyz si to dotycny bude delat sam pro sebe, porad jsou tu nehezke
varianty uraz, oslepnuti, invalidita atd.
A co ted s tim, barak vybourat, a cele znovu?

Mozna jsem pesimista, ale ja uz to v prumyslu nekolikrat zazil.
Vyrobce zvucneho jmena zredukoval/zrusil divizi a byli jsme se sbernici
v prd..
Ted resim zase neco podobneho. Vyrobce ukoncil vyrobu jisteho
sbernicoveho prvku. Nova nahrada jeste neni k dispozici, ale uz ted
vim, ze bude se starym modelem SW "nekompatibilni".

JURP