Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Úterý Červen 17 18:24:25 CEST 2014

Vssichny jsou plne zamestnani zákazy zarovek, pestováním FV panelu a
podobnymi "eco" programy tak na uzitecne veci neni cas. :-)
Ale vazne. existuje neco jako IEEE 802.3az coz by melo snizovat spotrebu
jak na preneseny byte tak v idle, ale ..
Kdyz Cisco uvedlo prvni switch se timto standardem tak jsme jeden kuchli a
otestovlai. Ne ze by to nefungovalo,ale z katedogire zere hodne se to
prepina do zere neme,ale porad dost :-) a hlavne s ENC28J60 a podobnymi to
proste nefunguje a tim to cele konci., Podobne dopadaji desky s PHY moduly
starsi koncepce, opet to s tim nechodi, az nejnovejsi veci jako LAN8740A by
snizovani spotreby meli podporovat.
</microchip/lan8720ai-cp/ic-rmii-10-100-enet-trx-24vqfn/dp/2292578>

Sveha casu jsem take uvazoval zda podobne veci jako SUBJ neresit pres
ethernet, napajeni pomoci PoE z duvpodu ceny, robustnosti a spotreby jsme
zustal u RS-485.

To mi pripomina i CISCO radove za 8k Kc nedokazalo osadit slusnejsi ESD
ochranu na portech, respektive vyprojektovana byla, osazena uz ne :-)
Poskozeny ethernet port je celkem bezna vec a tak jsem zustal u RS-485 s
vlastni robustni ochranou, prezije i 50kV primo do konektoru na desce :-)