Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Červen 17 16:54:48 CEST 2014

Dne 17. června 2014 14:20 RV <vicek.radek na cpost.cz> napsal(a):
> Souhlas...pokud kolega neni majitel solarni elektrarny se stedrym zelenym
> bonusem.
>
> Pokud jet po ethernetu tak uz je lepsi mit na centru klasicky server a
> webrozhrani - Raspberry bych nechal lezet...

Ethernet modul ma maximalne 180mA. ATmega328 v datasheetu ma uvedene
"1 MHz, 1.8V, 25°C – Active Mode: 0.2 mA", zatim jsem to nemeril, ale
pri 16MHz a 5V to snad nebude vic jak 50mA. To je priblizne 1,15W na
modul.
Stale uvazuji o vypinani Ethernet modulu: pripojim napajeni k ethernet
modulu, ziskam IP od DHCP, poslu data a na 50s zase ethernet modul
odpojim. Neni to prefosionalni, ale na domaci podminky to staci. Az
budu ovladat Arduinem Temelinsky reaktor, vymysllim lepsi reseni :-)

Znam cloveka, ktery ma na Raspberry Pi s 512MB RAM web v Jave, takze
tam bezi Tomcat. Databazi ma embedded Derby, protoze MySQL se maline
uz moc nelibi.
Nebude to verejny webserver typu Facebooku, bude to jenom webove
rozhranni pro me. Maximalne 2 soucasne pripojeni uzivatele.
Taky budu mit web v Jave. A kdyz nebude malina stihat, dam tam Andoidi
prehravac. Dual-core ARM @ 1GHz a 1GB RAM bude bohate stacit.
Dalsi vyhoda ethernetu - moduly muzou komunikovat treba s VPS (jen
teoreticky, nerad bych si pri vypadku internetu ani nezatopil).

Dne 17. června 2014 14:33 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):
> tyhle mají vyvedené i SPI (sice sdílené, ale je fajn, že se to nemusí
> hledat)
> http://www.ebay.com/itm/Redesign-Pro-Mini-atmega328-5V-16M-Replace-ATmega128-Arduino-Compatible-Nano-/121267662255
> někde jsem viděl i wireless networking s arduinem, jednoduchý protokol,
> zkusím to najít. moduly rx+tx oba dohromady za dvacku.

Diky za tip, to se hodi. Oravdu je tam ISP? Nemate nejaky odkaz s vice info?
Bezdratove moduly se prodavaji levne na eBay, ale zase je potreba
resit kolize, takze bych znova vynalezal kolo (CSMA/CA). Navic dosah
techto 2,4GHz modulu neni nejlepsi.

Dne 17. června 2014 14:50 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):
>  17.6.2014, 14:46:11
>
> Opravte mne, pokud se mylim, ale Arduino prece nema RS-232.
> Jinak, netreba se hnet hnat do pomerne drahych MAXu, jsou i levnejsi
> prevodniky, treba:
> http://www.tme.eu/cz/details/sn75176bd/integr-obvody-interface-rs232422485/texas-instruments/#

Budeme-li to brat presne, tak 12V seriovy port se vsemi pomocnymi
linkami opravdu nema. Ma 5V UART s Rx a Tx linkami, takze staci MAX232
a uz si povidate s PC.

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl