Sbirka algoritmu pro MCU

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Červen 17 11:24:06 CEST 2014

> Jde mi o to,  jak vyčistit křivku plnou "trávy", udělat z této vyčištěné
> derivaci a z ní zjistit realtime že právě nastávají změny, když přitom zrovna
> právě naměřená hodnota může být úlet, anebo přibližně platná?

Toto je naprosto typicke zadani z oboru estimace. Pokud vam staci "zmeny"
typu derivace, pak to vede na neco jako Wieneruv filtr a komparator, pokud
byste potreboval slozitejsi "zmeny" typu "zmenily se parametry soustavy",
pak uz to smrdi parametrickymi metodami (v nejjednodussi podobe neco jako
AR/LPC, nemusi vyhovet vsude).

Take zalezi, jak vypadaji ulety. Dokud je to jen extremne silny sum, da se
s tim pracovat jako s AWGN sumem, ale pokud jsou to opravdu ulety ve
smyslu mimolehle body, pak je treba vazit kazde mereni verohodnosti, pokud
je neverohodne, vyradit jej. Potiz teto metody je, ze pri velike zmene
stavu nebo pri pocatecnim rozjezdu pak neni verohodne nic a je treba stav
estimatoru odnekud nabootovat. Tj., if M z N poslednich mereni po sobe
vypada neverohodne, spustit reboot.

Nic co by se podobalo teorii grafu (krome systemu paralelnich modelu :-)))
a ani moc hluboke numeriky tu zatim nevidim. Jen DSP/systemy.

ZdraviMP