Zdroj 7-48V na 12V/500mA

Zdenek Janis zdenek.janis na brajan.cz
Pondělí Červen 16 11:47:50 CEST 2014

Dobry den,

hledam nejake reseni na zdroj, ktery bude umet z 7-48V (nebo 56V) udelat
12V/500mA (nebo 750mA). Nasel jsem castecne odpovidajici reseni s
MC34063 (http://fridiant.8m.com/elec/updown12.gif) umi zvysit i snizit
napeti, ale ma vystup 10V/120mA a vstupni napeti 7.5V - 14.5V. Vystupni
napeti posunout na 12V neni (asi) problem - staci zmenit bocnik R1 a R2.
Na vetsi proud bude treba zmenit civku a hlavne posilit spinaci prvky.
Nemam ale nemam moc prostoru a casu na pokusniceni.

Dale s LT1766/LT1956, ale tam jsou velmi nepriznive ceny obvodu.

Jeste existuje jedna varianta a to zdroj na 5V/100mA (coz by MC34063
zvladlo - Umax = 40V), ktery bude napajet MCU, ktere tam bude i pro
dalsi funkce a pomoci PWM a FET + L delat 12V/500mA. V tomto pripade by
ale muselo byt napajeci napeti min 12V (coz by se dalo prezit). Otazkou
je, zda to je rozumna cesta.

Idealni by byl nejaky IO ke kteremu pridam 1-2 FET, civku, par
kondenzatoru, diod a bude hotovo. Ale nedari se mi takovej broucek najit.

--
S pozdravem
                  Zdenek Janis