Protokol IR teplomeru VOLTCRAFT-IR-2200-50D

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Červen 13 22:19:18 CEST 2014

K emisivitě - doporučuju kouknout na web FLIRu - mají tam pěkně udělané
tutorialy, jak to celé vlastně funguje.
A zrovna okno nebo zrcadlo se moc měřit nedá - u okna se zhruba kouká skrz
sklo, u zrcadla se to prostě odráží. Ono to infra oproti viditelnému světlu
není zase tak jiné.

Pokud se měří věci, které mají proměnnou emisivitu - třeba VF zesilovač, kdy
část je DPS - tedy něco jako plast, část součástky a část spoje na DPS -
tedy lesklý kov, tak jediná šance, jak to odměřit najednou - a tedy vidět,
co za provozu hřeje, je to nastříkat vhodnou barvou - celé.
Co jsem měřit, tak stejný spoj s nepájivou maskou a bez ní byl rozdíl kolem
20°C - tedy, to co bylo pod maskou bylo asi správně, a to co bylo
odmaskované byl nesmysl. Kameru jsem měl nastavenou na věci které nejsou
lesklé, takže před zapnutím to ukazovalo teplotu plošného spoje správnou -
stejnou jako okolní prostředí. Navíc ten lesklý spoj byl schopen odrážet
rozsvícení zářivky na stropě a kamera potom ukazovala teplotu tohoto
svítidla.

Tomáš OK2MTM