OT letovy provoz

balu@home balu na k-net.fr
Čtvrtek Červenec 31 08:41:59 CEST 2014

bohuzial u Viedne nie je k dispozicii live stream. Musim si o tom
toruchu nastudovat, lebo v ramci nejakych 50km su od letiska 4 dalsie
staty, ktore maju vlastne riadenie prevadzky. Navyse v Bratislave je
velke medzinarodne letisko, takisto v Brne. Vo vzdialenostiach, kde sa
normalne formuje pristavacia fronta.
Vcera to bolo vidiet ako nechali nieco kruzit nad Slovenskom v 8000
stopach a nieco nad Cechami. By ma zaujimalo ako sa tam robi koordinacia.
U nas nie je vela miesta z hladiska plochy, skor liniovo, casto je
vidiet ze nechaju nad sebou kruzit 3 lietadla na presne rovnakom hold
patterne vzdialene len vyskovo o 1000ft (tusim to volaju stacking).
Pocuvat komunikaciu toho dispecera je v case spicky celkom zaujimave.
Musi reagovat na desiatky ziadosti o zmeny kurzu, navadzat, starat sa
aby tam nic nespadlo.
Tu je stream zo Zenevy http://d.liveatc.net/lsgg2
b.