LED driver stp16dp05 selhává

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 24 13:42:09 CEST 2014

Dobrý den,

díky za reakci.

Váš výpočet není úplný - moje chyba. Neuvedl jsem řazení LED, tedy že na
jednom driveru jsou zapojené LED různých barev (RGBRGBRGB...) - dejme
tomu tedy 6x R, 5x G, 5x B.

Pokud při proudu 20 mA uvážím Uf:
R - 1,8 V
G - 2,0 V
B - 3,2 V

vychází mi při plném svitu LED ztráta cca 900 mW, což by pro pouzdro SOP
mělo být ještě přijatelné. Lépe řečeno - bude to na hraně, brouk bude
topit, ale přežije. Rozhodně neříkám, že je to ideální stav. Kostka
nikdy nebude svítit celá a má řiditelný jas pomocí PWM, takže celková
ztráta obvodu by měla být výrazně menší. Ostatně ze provozu se (zkoušeno
prstem) driver nijak zvlášť neohřívá.

Ani při testování na plný jas LED nesvítily všechny - když se pustí
třeba jen červené, pro driver to znamená 6 LED a necelých 400 mW, to by
přece měl zvládnout. Očekával bych, že pokud výstupní tranzistor pinu je
schopen polknout až 100 mA, bude natolik robustní, že to pro něj nebude
problém. Případně bych očekával, že pokud to driveru vadí, výrobce v DS
uvede povolené ztráty pro jednotlivý pin - takový údaj tam ale nevidím.
Zkrátka něco ve smyslu "pokud je napájecí napětí 5V, nelze obvodem budit
červené LED".

Nicméně je očividné, že moje očekávání jsou lichá a driver je opravdu
natolik na mezi zatížení, že občas selže. Inu student (návrhář kostky) k
LEDkám doplní odpory a já si zapíšu do deníčku, že k moderním součástkám
si budu do výpočtů dávat větší rezervy. Bylo to poučné.

S pozdravem

         JMN