Mereni tlaku MS5611

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Červenec 20 17:13:38 CEST 2014

GPS rozhodně v letectví není sprosté slovo. Ale GPSka se dá namísto vária použít přesně tak, jak popisujete. Jako nouzové řešení. Shodou okolností mi letos vário na padáčku dost blbne (ono už si to při svém věku kolem 15 let myslím může dovolit). A tak mám čerstvou zkušenost, jak se dá GPSka (a to dokonce s tlakovým senzorem) použít namísto něj, když Vám vprostřed letu vário chcípne.

No, je to skoro nepoužitelné. Vidíte na tom krásně dlouhodobou tendenci, ale když létáte "v nulkách" a každé "drbnutí" nahoru je cenné, tak je GPSka naprosto na nic. Ještě že na padáčku cítíte každou vzduchovou bublinu v sedačce a řidičkách (při dostatečných zkušenostech se dá létat úplně bez vária).

Každopádně jedno pozitivum to létání mělo, bylo nezvyklé nádherné ticho (vário normálně pípá) a daleko více jsem vnímal příjemné svištění větru ve šňůrách.  :-))

Jakub Šerých