Linearni loziska Velleman K8200 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Červenec 8 12:37:11 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 8.7.2014 od Pavel Brychta:

> Hmm, tak to je odpověď na jednu z mých připravených otázek do
> telefonu... Takže další - Petře dodáváš i různé druhy průměrů trysek
> (to vím - psal jsi mi to včera, je to jen úvod pro ostatní...) můj
> dotaz tedy je jak je to s vhodností jednotlivých velikostí pro
> materiály a hlavně Rebela? Přesněji - co vlastně vybrat?

Velleman K8200 má trysku 0,5 mm. Tisknu touto tryskou všechno a jsem
happy. Přesto mám někde v pytlíčku připravenou komplet trysku 0,35 mm
s tím, že ji budu na Vellemanovi měnit. Jen co si udělám svorkovnici,
abych to měl snadnější. Zatím mě to moc nepálí.

K Rebelovi mám na výběr dvě trysky - 0,5 mm a 0,35 mm. Je možné si
tedy vybrat.

Rozdíl v tom je a záleží na tisknutých dílech, kterou trysku vybrat.
Když to řeknu hodně zjednodušeně, čím menší tryska, tím déle se bude
tisknout. Logicky průměr vytlačeného vlákna znamená šířku nanášeného
plastu. Potřebuji-li pokrýt šířku 10 mm a mám trysku 0,5 mm, bude tam
20 drah. Když mám trysku 0,35 mm, bude tam těch drah 28.

Zrovna tak na výšku, pokud mám trysku 0,5 mm, mohu tisknout výšku
vrstvy třeba 0,3 mm a nebo klidně 0,4 mm (méně samozřejmě také). To
ale s tryskou 0,35 mm neudělám, tam jsem na maximálně 0,25 mm. Takže i
na výšku to znamená, že budu tisknout déle, protože menší tryska
znamená více vrstev.

Rychlost není vše, takže samozřejmě trysky 0,35 poskytne lepší
rozlišení než tryska 0,5 mm, protože těch drah bude víc. Menší tryskou
vytisknu tenčí stěnu. Pozor, neplatí to, že by šikmá plocha byla
hrubější, to zase ne, tiskárna netiskne pixelově, ale vektorově, takže
i tou širší tryskou umí nanést materiál jako schody po třeba 0,1 mm.
Tohle by asi bylo na video, kde bych ukázal graficky G-kód.

Takže záleží na tom, co chci tisknout, jak se projeví šířka trysky a
jakou potřebuji rychlost. Z počátku jsem byl smutný, že Velleman má
trysku 0,5 mm a všichni kolem měli 0,4 mm, 0,3 mm, někdo ve fóru
slintá po 0,2 mm a chtěli by i 0,1 mm. Postupem času jsem zjistil, že
pro mé tisky je 0,5 mm ideální velikost, protože tisknu takové věci,
kde se to neprojeví. Většinou tisknu výšku vrstvy 0,3 mm a jsem
spokojený, plast rychle přibývá, rychlost je dost důležitá.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem