Kulickova loziska Velleman K8200 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Červenec 7 11:23:37 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 7.7.2014 od RV:

> Ahoj,
> je videt, ze nejsi strojar... ;-)

Jo :-)

> Oznaceni Z nebo ZZ znamena ze lozisko je jedno nebo oboustranne
> zakryte. Oznaceni RS nebo 2RS neni to same jen v plastu - RSka jsou
> tzv. loziska s guferem - tedy toto lozisko plni v podstate dve
> funkce - jednak jako samotne lozisko a druhak funguji jako ucpavka.
> Loziska oznacene Z resp. ZZ jsou pouze zakryta proti prachu, ale
> nedokazi hermeticky oddelit strany loziska.

Tak to jo, tohle zase vím, že to není jen ten plast, ale je to nějaké
utěsněnější. Zase to nebylo tak důležité, si myslím :-)

> RS loziska jdou o neco vic ztuha nez Ztka a je treba to brat v
> potaz.

Jasně, vím. Já spíš myslel, že mi chceš vynadat za ten domeček vs.
klec, což už jsem vynadáno dostal a do textu doplnil slovně :-)

> Jinak to ze jsi loziska nenamazal nebyla zcela jiste pricina toho
> zadrhavani - problem byl zcela jiste prach nebo necistoty, ktere se
> dostanou na drahu - staci pak jen chloupek, ktery se pak namazne do
> drahy nebo na kulicku a lozisko tam zacne zadrhavat a nebo naprosto
> nahodne jak se kulicka zrovna natoci. Tim zes to namazal jen problem
> oddalis.

Takže myslíš, že by to fungovalo i bez namazání, kdyby se tam
teoreticky prach nedostal?

Protože já jsem to špatné drhnoucí ložisko testoval pak v ruce. A
zjistil jsem, že v něm není žádný prach, i se dobře točilo, ale
jakmile jsem ho malinko zatížil šikmo (prostě jsem netočil v ose, ale
jen malinko jsem zabral jen na jedné straně), už drhnulo. Jakmile jsem
ho namazal, okamžitě to přestalo.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem