CHEM: Převařená voda a minerály

Středa Červenec 2 19:59:32 CEST 2014

Dobrý večer,

     je tu i dost lidí erudovaných v chemii, tak mi třeba bude někdo
schopen odpovědět na jednoduše vypadající otázku: Co se stane s minerály
rozpouštěnými ve vodě, když tuto vodu převařím? Zkušenost říká, že s
takto upravenou vodou méně zanášejí spotřebiče, které takovou vodu
potřebují dále zpracovávat. Typicky napařovací žehlička. Co to způsobuje?

     Případně ještě jeden dotaz, dá se nějak změkčit velmi tvrdá voda
tak, aby byla měkčí, ale tak, aby chemikálie nezničila daný tepelný
spotřebič? Nevím, co provede hydrogenuhličitan sodný na horké plotně
žehličky a po zkušenostech s kyselinou citrónovou to nemám odvahu
zkoušet (vznikla totiž něco jako chemická zbraň a uvnitř žehličky
vzniklo tolik sajrajtu, že mi ji to prakticky zničilo).

     Děkuji za případné nápady :-)

     Saša Svobodová