Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Červenec 2 12:02:46 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 2.7.2014 od Havran Jiří:

> Pane Zahradniku, mate jiz ve sve garazi I tento matros:
>
> http://cdr.cz/clanek/novy-kompozit-pro-3d-tisk-je-lehci-nez-drevo-tvrdsi-nez-beton

Tak to se ke mě zatím nedostalo :-)

Umím dodat pouze PLA, ABS, PC (polykarbonát, ten je zatím nejtvrdší),
nylon (ten je zase zatím nejpružnější), PETG (to je něco jako PET, má
vysoký rozsah provozních teplot od -70 do +120°C), PVA (vodou
rozpustný) a HIPS (limonenem rozpustný).

Pak se ještě dělají měkčí PLA, ten jsem trošku zkoušel, nějak mě
nenadchnul, ale má jinou konzistenci než PLA, není tak sklovitý.
Některé extrudéry s ním mají problém, protože jak je měkčí, blbě se
tlačí, když může někam uhnout. Z tohoto důvodu jsem zatím nezkoušel
nylon, protože si myslím, že to bude také měkké. A také je dostupný
materiál, který připomíná dřevo, ale ten se prý často zasekne v
trysce.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem