Akusticka impedance vzduchu?

Pátek Leden 31 10:47:18 CET 2014

S 40kHz jsem testoval jak primy prenos mezi menici v horizontalni rovine
vzdalenost cca 35cm tak neco jako
https://www.lufftusa.com/tools/item.cfm?code=V200A
tedy menice vedle sebe a prenos ultrazvuku pres odrazovou plochu. U 40kHz
byla vzdalenost menice od odrazove plochy cca 10cm. Meri ze v obou smerech
(menic je jak T tak R).
 U 200kHz by se vzdalenost menic deska dala opet o neco snizit.
Teoreticky by to tedy nemel byt prodlem, ale ano take by me zajimalo jaky
je uplim ve vzduchu / frekvence.
Asi nezbude nez vzit oba typy menici a otestovat.