RE: DS1307 jde blbě :-(

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Leden 30 13:20:20 CET 2014

Jde tu o relativně přesné měření. Pokud připojíte do obvodu oscilátoru přes řekněme 1pF kondenzátor čitač ujede Vám kmitočet a budete měřit nesmysly. Musel by za tím být nějaký oddělovací zesilovač a měřit až za ním. Ale to tam obvykle nebývá. A i připojení čitače až za zesilovačem může mírně ovlivnit kmitočet. Něbo měřit až za děličkou jak tu někdo psal.
Se spektrákem je to to samé. Musíte dobře přemýšlet kam se s ním připojíte aby to neovlivnilo kmitočet. Ovšem spektrákem se obvykle kmitočet neměří takže na tom že o pár Hz ujede obvykle zase tolik nezáleží.

	Martin.