RE: DS1307 jde blbě :-(

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Leden 30 10:45:02 CET 2014

To ma navadza na taku bastlersku myslienku -
pocuvat jednotlive krystaly. Je Jasne ze v domacich
podminekach sa krystaly > 100kHz asi pocuvat nedaju
ale aj tak by ma zaujimalo cim to merat. Napada ma
piezo krystal nalepeny na puzdro krystalu alebo krystal
rozobrat a pocuvat nejakym mikrofonom

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Kubáč
Sent: Thursday, January 30, 2014 12:10 AM
To: HW-news
Subject: Re: DS1307 jde blbě :-(

Pochybuju ze dneska sezenete krystal 32768 Hz - protoze digitalky mají "Inhibition compensation" (heslo pro google) tedy uvnitr bezi dva citace - jeden cita sekundove impulsy a druhy - nastavitelny kdyz pretece - zablokuje jeden impuls do vstupu prvniho citace.

Pri vyrobe pak meri super exaktne realnou frekvenci krystalu (poslouchaji ji ultrazvukovym mikrofonem) a podle toho do citace B vypali pri jakem poctu pulsu ma jeden vynechat.

Proto se podle mne uplne exaktne 32768 HZ krystaly uz ani nedelaji - vsechny jsou o chlup rychlejsi a pomoci Inhibition compensation se to doladi.

Zdravi Petr Kubac