Nabijeni autobaterie

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Leden 28 16:58:54 CET 2014


Jednoduše:
Klasická (ehm vývojově starší) automobilová baterie je (konstrukčně) určena pro provoz: vybýt (start) a dobít přičemž čím 
hlubší vybití, či nedostatečné nabití tím se zkracuje životnost)

Automobilová baterie pro chcípací auta (takzvaný start-stop systém, prostě ty co vám na křižovatce v rámci zvýšení 
spotřeby chcípnou těsně před tím než se chcete rozjet) by měly být konstruované pro více neúplných nabíjecích cyklů, ale 
mají snad menší dovolený max proud. Mají vyšší napětí v nabitém stavu (14.4 / 14.8 ± konstaty).

Zaměnit typy baterie v autech by mělo vést ke snížení životnosti baterií.

Louskal jsem to z němčiny a Německy si umím, při troše dobré vůle, objednat pivo a snad i něco k jídlu, tak to berte jako 
orientační. Strašně mi na tom jazyku vadí, že jim pořád vypadávají mezery mezi slovy a já je pak chybně dělím.

ced



Dne 28.1.2014 16:12, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobré odpoledne,
>
>      a viděl jste už poslední, zatím, letošní PE? Stačila jen obálka :-)
>
>      Dovolím si drobnou doplňující otázku, potřebuje autobaterie opravdu to vybíjení a nabíjení a nebo je to jen pověra a
> pokud bude baterie hezky na poličce, připojená na takovýto udržovací nabíječ a proud se z ní bude brát jen tehdy, pokud
> vypadne síť, nebo budou probíhat nějaké experimenty. Staniční baterie jsou prostě drahé, louhové jsou sice super, ale pro
> normální lidi téměř nezaplatitelné. A vyřazené není kde mít, ani mýt, a taková autobaterie vypadá jako dobrý kompromis.
>
> Saša Svobodová
>
>
> Dne 28.1.2014 15:36 Petr Labaj napsal/a:
> Je to moje lenivost, uz driv jsem planoval, ze si tam udelam nejake najezdove
>> kontakty, na ktere se to pripoji samo. Ale nejsou lidi.
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list