OT: záhada - rychlá koroze plotýnek sporáku

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Sobota Leden 25 12:00:00 CET 2014

 > Taky mne napadlo neco podobneho - vyvarovani plen a co rok to nove
dite, tedy je stale co vyvarovat, stale co rozlevat, stale co varit...
 > Pavel Kutina

 > Nebude to něco tak jednoduchýho jakože to paní domu myje nečím
agresívním? Je to sežraný jak od kyseliny. Stejná plotýnka v jiném domě
rezne pomalejc?
 > Pavel Kadečka

Ne, vyvařování plen rozhodně není příčinou. Napsal jsem málo informací.
Ten sporák má babička s dědou, používají ho jen na normální vaření jídla.
Polévky, brambory, knedlíky, smažené věci...

Neprovozují tam žádnou chemickou laboratoř.
Ty bílé tečky, to je nejspíš sůl, žádný louh apod.

Jediný rozdíl oproti našemu domu je ten,  že dotyčný dům je postaven z
opuky
a opukové kameny jsou prý propojené šlapanou červenou hlínou.
Takhle se kdysi v té lokalitě stavělo, používaly se dostupné místní zdroje.
Může to být příčina, že se z toho materiálu něco uvolňuje?

Jiří Sládek