Dimenzovanie isticov

Úterý Leden 21 10:29:53 CET 2014

Technickou argumentacxi jsem vam dodali, 1.13 je spodni vypinaci
charakteristika termicke spouste v jistici za zkusebnich podminek, tedy u
Hagera by samostatne stojici jistic mel tento vydrzer 10.000s, vyrobce
neruci za to co se stane za 20.000s ani za to co se stane pokud jistic
nestoji samostatne nebo je teplota v rozvadeci vyssi nez normou
predpokladana, respektive pri testovani pouzivana.
Jinak receno pokud jsem ja pochopil funkci jistice tak, v rekneme 10A
jistici je pouzit tak "tlusty drat", ze se pruchdem 11.3A zahriva tak, ze
to tepelnou spoust jeste nevypne za predpokladu, ze neni vetsi teplo nez se
predpoklada a nase tepelna pojistka se muze chladit do okoli a neni naopak
zhrovana sousednimmi jisitci.
Ja osoben to chapu tak,ze bych rozhodne nechtel na teto mezi trvale
balancovat protoze
- vyssi zahrivani platim ve vyssich ztratach na jistici
- vyssi zahrivani drive vyhreje jistic ==>nizsi zivotnost
- v lete mi hrozi ze budu rozvadece chlati vetrakem
- pri kazdem prdu mi vypadne jsitic protoze ho trvale jedu na spodni
jistici mezi tepelne pojistky
- kdyz budu takto trvale provozovat dva nebo tri sousedni jistice tak to
podle meho nemuze dlouhodove fungovat

Pokud se bavime o hlavnim jistici tedy proudovem dimenzovani pripojky,tak
zrovna loni jsem musel menit na baraku 3x25A jsitic po 15letech provozu se
jeden jistic v te trojci vyhral a tepelna pojsitka vypinala pokazde kddyz
se slunce oprelo do venkovnho rozvadece. Logicky to byl ten na jehoz okruhu
byla kuchyn s elektrockou troubou, mikrovlnkou , a takovymi temi
kuchynsktymi bazmeky. Jsitic rozhodne nejel trvale ani na 25A presto ho po
15 letech shodilo zapnuti mikrovlnky a slunce prazici na rozvadec:-) A to i
kdyz mel dobre chlazeni byl v rozdeci sam a privod i "odvod" byla 35 med
:-) Ze by se na 25A jsitici dal provozovat barak s trvalym odberem 28A je
podlemeho nesmysl.