Proudový chránič a kapacita?

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Leden 20 11:08:36 CET 2014

Ano, to je docela časté. Pokud má chránič citlivost 30 mA, je to
maximálně 30 a obvykle vypíná při 23 - 27 mA unikajícího proudu.

Otestovat se to dá snadno, výstup chrániče odpojíte (oba póly) a mezi
výstupní fázi a PE zapojíte testovací odpor tak, aby jím tekl testovací
proud - třeba 10/15/20 mA. To by měl chránič vydržet. Pokud bude
vypadávat při proudu pod 20 mA, vyměnil bych ho.

Já mám chrániče nové a vypadávají kolem 25 - 26 mA.

Pokud chránič 20 mA vydrží, bude to chtít odpojit PE příslušného okruhu
a měřit, odkud se ten svodový proud bere. Vzít spotřebič za spotřebičem
a hledat.

JMN