Proudový chránič a kapacita?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Leden 19 22:40:40 CET 2014

Petr Tomasek píše v Ne 19. 01. 2014 v 22:09 +0100:

> [...]
Neni to elektromechanicke zarizeni jako jistic, ale je v tom elektronika
s proudovym trafem a to se asi presyti a vyhodnoti to jako prekroceni
unikajiciho proudu.
> (Ano, chranic je kombinovany, ale je dimenzovan na 40A, kdezto jednotlive
> jistice jsou na 10A, takze by mely logicky zaragovat driv, pokud by se
> jednalo o zkrat, nebo ne?...)
Ale nee, nejde o proud pri kterem vypne, neni to jistic. Je to proud, do
ktereho umi vyhodnotit rozdil prochazejiciho proudu pres L a N. Pak uz
neni jeho cinnost zarucena. Je to jmenovity proud. Vypnout/zapnout umi
trosku vic (500A..). Zkratove vydrzi o neco vic, ale na rozdil od
jistice ten zkratovy proud v radu kA (6kA..) NEVYPNOU. Proto taky treba
SICHR opravnene rve, pokud nema chranic odpovidaji predrazene jisteni.

Radek (benedikt2hw.cz)