test baterek z Ruska

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Leden 19 12:28:47 CET 2014

Dne 19.01.2014 10:30, Vláďa Anděl napsal(a):
> Jen nechápu, proč se baterky měří až do 0,5V? Možná informativně jak dál
> pokračuje vybíjecí křivka, ale myslel jsem si, že všechna bateriová
> zařízení počítají s minimálním napětím 1V.
> Anděl

Dobrý den,
všechny ne. Používám bezdrátovou myš od Logitechu na 2xAA, která když
přestane fungovat, tak IPC-1 ukazuje okolo 0,8V.

Mimochodem - když se měří ta charakteristika, tak napětí článku se měří
na zatíženém nebo nezatíženém článku? Pokud by se měřilo na zatíženém
článku, tak by to měření až do 0,5V vzhledem k vybíjecímu proudu a
vnitřímu odporu článku dávalo větší smysl, než měření do 1V. Na těch
grafech od pana Filipa poklesne napětí pod 1V zhruba už v půlce vybíjení
(u baterek, aku se vybíjí do 1V).

JF