Zaměřování s moduly 433Mhz

Pondělí Leden 13 10:23:02 CET 2014

když vy máte lepší přijímač, než jsem používal já. Máte superhet, já
jsem používal superreakční. I tak jsem s malými anténkami dosáhnul
spolehlivé spojení na 100m, když jsem výstup přijímače vyhodnocoval
analogově. http://vaelektronik.cz/bastl/files1/do433.pdf
Tyhle přijímače bez signálu opravdu šumí, protože mají (myslím že i
superhety) superreakční detektor. Na digitálním výstupu je obvykle
nastavená taková prahová úroveň, aby to ten šum nepřeklápěl. Na
analogovém výstupu se s tím dá čarovat a lovit signál v šumu. V zásadě
máte pro zvýšení dosahu při analogovém vyhodnocení možnost modulovat
jedním kmitočtem a signál z přijímače filtrovat s dostatečně malou
šířkou pásma. Při tom bordel na pásmu vám zas tolik nevadí, pokud se
netrefí do vašeho modulačního kmitočtu. Můžete to filtrovat buď nějakým
PLL, nebo to zavedete do DAC do procesoru a pohrajete si s programem.
Jediné omezení je přesnost modulační frekvence a přijatelný čas pro
vyhodnocení. Pokud dáte šířku toho PLL 5 Hz, budete se divit jak daleko
je to slyšet :-) Další možnost (dnes moderní) je modulovat digitálně
nějakým polynomem který se opakuje, zasynchronizovat se na něj a
vyhodnocovat korelaci - pravděpodobnost že na správných místech čtete
jedničky a někde nuly se trochu liší od těch statistických 50% u šumu.
Nezkoušel jsem to, prý to funguje. Asi bych měl problém jak takový téměř
nečitelný signál zasynchronizovat.
Anděl