Zaměřování s moduly 433Mhz

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 13 08:13:48 CET 2014

Zdravím,

o víkendu jsem si hrál s níže uvedenými moduly.  Zkoušel jsem jestli
budou použitelné na zaměřování. Do vysílače jsem pouštěl obdélník cca
1kHz a k přijímači jsem udělal anténu HB9CV (nebo HB9CW?):
http://www.excool.wz.cz/PMRm/HB9CW.htm

Překvapilo mě:
  1)jaký velký je bordel na tomto pásmu, z hnízda wifi antén místního
ISP  se linul slušný binec. Občas byl slyšet krátký kodovaný povel - asi
nejrůznější dálkáče.
  2) jak malou směrovost má HB9CV
  3) jaký dobrý dosah  to má. Vysílač byl bez jakékoliv antény dobře
slyšitelný ještě na cca 400metrů
  4) že z přijímače se bez signálu linul šum jako z FM (přitom by měl
být AM)

Chci se zeptat, jak by se daly zlepšit vlastnosti na použití dohledávání
vysílače.
přijímač má na konci  dvojitý operák LM358, napadlo mě, že jeden z nich
bude v režimu komporátoru, proto ten hlasitý šum srovantelný s
modulovaným signálem. To by mohlo mít vliv i na pocitově hodně málo
směrovou anténu - dokud je aspoň nějaký signál, tak ho slyším v plné
"palbě" (jitter hran ovlivněné šumem samozřejmně uchem neslyším).

Nemá někdo s těmito moduly analogové zkušenosti?

Díky
Zapik

RX:
http://dx.com/p/cr9aw1n1-super-heterodyne-rf-wireless-receiver-module-151057