Nezname SMDcko

Sobota Leden 11 16:41:42 CET 2014

Tak tady čtu, že co leta používám, vlastně nemá fungovat :-) Jedna LED +
odpor na jeden Lion článek je v pohodě, pokud se smíříte s tím, že jas
postupně ubývá jak se článek vybíjí. Ale zase to umožní ke konci svítit
hodně dlouho, když třeba někde ve tmě bloudíte. Neřeším u toho podpěťové
vypínání - když to málo svítí tak musím nabít.
Moje zkušenost je ale s osvětlovacíma diodama, tam se výrobci snaží o
minimální úbytek. U bílých ledek třeba od slona opravdu nevím. Když
kouknete sem http://vaelektronik.cz/files1/ledka.xls nebo jsou tam
odkazy na datasheety z kterých jsem z grafů ty data doloval,
ledka Oslon square má při 1A 3,13V a při 0,1A 2,8V. Když dám do série 1
Ohm, začíná ledka při 4,2V s proudem 1A a když je na baterce 2,9V, svítí
ledka s proudem 0,1A a na odporu je 0,1V. Vybíjet Lion níž je blbost,
ale když to zapomenu, baterka se na 2,5V dostane až za dlouho.
Myslím že ledka + odpor je řešení sice nedokonalé, ale v mnoha případech
vyhovující.
Anděl