Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Leden 8 23:57:48 CET 2014

> Domnívám se, že by mohlo jít o případ funkce tzv. přesného rohování. V
> případě, že je tato funkce zapnutá, CNC stroj zastavuje v rohu na nulu
> a potom se rozjíždí. Je-li funkce vypnutá nebo je roh nahrazen
> sebemenším obloukem, zpomaluje se jen natolik, aby dráhu aproximoval v
> rámci nastavené dovolené chyby (a oblouk se nahradí křivkou [mám pocit
> že] pátého stupně tak, aby se zrychlení a derivace zrychlení vešly do
> mechanických limitů stroje).

Takhle jsem si to vzdycky predstavoval. Ty stupne spojitosti drahy a
jejich derivaci take neznam, tusim, ze v nejakych robotech (seriovych
manipulatorech) pouzivali Svedi 2. derivaci zrychleni; ted nevim, zda se
0. rad pocita, nebo ne, ale je to zhruba, co pisete.

Diky za nazor.

ZdraviMP