Velikost soucastek v RF technice?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Leden 8 01:00:15 CET 2014

self resonant frequency u L kontroluji, u C ne, vyrobci u C bezne L neuvadi  ani v DS, ale co tak vim tak typicky C 0805 na L cca 1000pH, 0603 cca 850pH a 0402 bude mit cca 650pH ==> na 1GHz by nemela kmitat zadna velikost.
U Q tak trochu nevim, priklad TME nabizi  L 1.8nH  s Qmin =7 (50 na 900MHz) a Qmin=16 (35na 900MHz)
Popravde si pod tim nic nepredstavim,  tak nevim jak moc je 50 vic nez 35 a jak moc velke Q je super, ujde, stoji za h...

Jirka

>dolezite parametre su "self resonant frequency" a koeficient kvality pri
pracovnej frekvencii. Potom si vyberete vhodnu velkost.
Kondenzatory 0805 su pre 1GHz uz pomerne velke. Predpokladam hodnoty v
rade 1-10pF, klasicke drogeriove smetie uz tiez nemusi byt daleko od
rezonancie. Treba si tiez pozret katalogovy list konkretneho typu -
parametre sa lisia podla vyrobcu.
b.