Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 7 21:19:40 CET 2014

| krokace nepotrebuji z principu zadne odmerovani - musi byt vzdy na
| pozici - nejistota vystaveni klasickeho krokace je maximalne 1/4 kroku
| odmerovani je dobre jen na to, ze muzete vyhlasit stop, pokud vam krokac
| vypadne z kroku, coz je vetsinou moc dobre poznat i bez odmerovani

Jo, je to poznat. Ale bohuzel vetsinou pozde. V lepsim pripade to znamena
zniceny obrobek, v horsim i poskozenou masinu.
Jak jsem psal - musel jsem predelat elektroniku te sve cinske frezky, protoze
tam prave dochazelo ke ztratam kroku. Obcas "po troskach", obcas to ulitlo
uplne do haje. Stalo me to mnoho hodin laborovani, nekolik znicenych
polotovaru a 2 diry ve stole frezky :-(

| no a jsme u toho amaterismu - pruvodni dopis - pak se nedivim, ze jsou
| tady takove zkusenosti
| az nekomu budete posilat schema tak mu tam take nepiste hodnoty a misto
| toho mu k tomu poslete pruvodni dopis - bajecne

Ne. Kdyz budu nekomu posilat schema, tak mu tam napisu hodnoty soucastek.
A k tomu mu v pruvodnim dopise (je to takovy blby termin, ale lepsi me nenapada)
napisu, ktere hodnoty soucastek jsou kriticke a ktere muze bez problemu zmenit.
Treba u odporu pro pull-up je vetsinou skoro jedno, jestli tam bude 4k7 nebo 5k6,
ale u odporu v delici napeti to vetsinou neplati.
Stejne tak do toho vykresu namaluju pozadovany tvar, a k tomu mu tam napisu,
ktere hodnoty jsou pro me kriticke.

Soudim podle sebe. Pokud delam neco pro nekoho jineho, tak takove zadani
mi prijde jako optimalni. Proto se to snazim uplatnovat i vuci svym dodavatelum.
Samozrejme pokud je to spoluprace za jasne definovanych pravidel (treba
vyroba tistaku v Cine nebo nejaka seriovka), tak tam jsou jasne definovane
parametry a na ne je treba napasovat zadani. Ale pokud je to cinnost, ktera se
da udelat lip nebo hur a neni mozne vse presne nadefinovat, tak mi to pripada
jako jeden z mala zpusobu, ktery vetsinou vede k pouzitelnym vysledkum.

| no fajn - neni nad osobni pristup - jak to budete delat az to budete
| muset poslat na druhej konec CR? ja vim poslete pruvodni dopis: 'tamten
| horni roh udelejte R15 a ten vpravo uprostred R10"

|  je porad o tom samem...to je lidova tvorivost

Popravde receno nechapu co je na tom lidova tvorivost. Jak pisu - mne to takhle
prijde optimalni, kdyz delam pro nekoho jineho. A zatim si nikdo z mych dodavatelu
nestezoval