Jak na statistiku rychlosti a směru větru?

Ales Filip nostromo na khnet.info
Úterý Leden 7 14:27:07 CET 2014

Dobrý den,

Podle zkušeností z loňské zimy vím, že to až tolik neplatí. Meteostanice
mi počítala i rosný bod, a myslel jsem si, že se ráno podívám na
počítač, a poznám, jestli budu muset škrábat led z oken, nebo ne. A
počítač mě na základě toho vzbudí o 5 minut dřív. Bohužel to tak není. I
když to vypadalo, že škrábat nebudu - podle předchozí teploty, rosného
bodu a aktuální teploty, tak jsem škrábal. Ta voda zřejmě zkondenzovala
někde ve vyšších vrstvách, napadala na auto, a zmrzla :-(
Takže jsem to vzdal, a řekl si, že je rosný bod na meteostanici naprosto
k ničemu. Možná by to nějaký smysl mělo, kdybych měřil ještě teplotu
toho předmětu (auta, lahváče, zdiva, střechy, apod.), a počítač by mě
upozornil že může na tom předmětu dojít ke kondenzaci, protože je jeho
teplota pod rosným bodem. Ale to stejně nepočítá s kondenzací vody kdesi
nahoře.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip