Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Leden 7 10:22:24 CET 2014

Dne 7.1.2014 1:14, Petr Labaj napsal(a):
> Rozmontovany profi laser jsem nevidel, ale s pravdepododnosti zhruba
> 101.46% tam nebudou krokace, ale serva. Takze uzavrena smycka.

co se tyka absolutni presnosti tak jsou na tom krokace lepe - chyba na
nich nemuze byt z principu vic nez 1/4 kroku

uzavrena smycka u serv vam garantuje JEN to, ze se vam nestane to, ze
ztratite krok/polohu jako u krokace - nerika nic o tom s jakou presnosti
se kopiruje pozadovana draha - servozesilovac je normalni PID regulator
takze pokud se kouknete na ruzne grafy ustaleni regulacni smycky
zjistite, ze ty prekmity tam z principu vzdy jsou (na rozdil od
krokovych motoru) - servodriver jen hlida, ze nedoslo k prekroceni
nejake maximalni odchylky a pokud ano tak celou masinu stopne

> S tim pred-zpomalenim to asi nebude tak jednoduche, zpomaleni se urcite
> projevi na kvalite hrany.
> Pokud to v nekterych rozich bylo jinak nez v jinych, tak za to urcite nemuze
> laser, ale technolog-prase.
>
> Dovedu si predstavit, ze v ramci setreni stroje pro nedulezite zakazky
> zvednou radius vic, nez je nezbytne treba.

nastaveni masiny je slozita vec a navic je to vzdy kompromis - resi tam
hromada zalezitosti a vesmes online za chodu - pokud masinu nastavite
tak aby dojizdela az na koncove body znamena to sileny narust doby
obrabeni (samozrejme podle poctu tech rohu) - uz pred lety jsem s tim
laboroval na sve CNC - v podstate se operuje s uhlem jaky sviraji dve
obrabeci drahy (ve 3D) a jake nastava zrychleni (nova draha muze byt
jinou obrabeci rychlosti). Do jistych pomeru masina pak drahy napojuje a
od jistych rampuje az na nulovou rychlost.

problem amateru je ten, ze nemaji predstavu o tom, co lze a co ne a jak
takova vyroba funguje a co lze od daneho stroje cekat

pokud nekdo zada do vyroby paleni laserem do hliniku a povazuje to za
finalni obrobeni tak je to usmevne... spravne by mely byt vsechny
pracovni plochy vypaleny s pridavkem a nasledne obrobeny na presny
rozmer s pozadovanou toleranci a kvalitou povrchu

x lidi nechape proc kdyz si v CADy namaluje kapsu do materialu s ostryma
vnitrnima uhlama, ze to z toho CNCcka vypadne nejak jinak...

> Kazdopadne ja kdyz budu neco zadavat (jsem ve fazi, kdyz uz to mam
> domluvene a chystam podklady), tak tam, kde to nebrani funkci, udelam
> radiusy velke. A kde je budu chtit opravdu male, tak na to zvlast upozornim
> v pruvodnim dopise.

no vy byste mel do vyroby predavat spravne vystup z CAMu a nebo vystup z
CADu a zaplatit cloveka co provede konverzi pomoci CAMu na Gkody pro
masinu - k tomu ale byste mu mel specifikovat veskere tolerance,
pridavky, povrchy - bez toho nelze vyrobit

pisete ze se tesite na svoje CNCcko - ono je to takove
dvojsecne...hromada jednorazovych veci vam bude na CNCcku trvat mnohem
dele nez kdybyste tocil klickama - hlavne kvuli priprave samotne vyroby
- navic vetsinou je treba to vyzkouset vetsinou bokem treba do dreva,
zvlast kdyz jde o nejakej drazsi material
Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.

In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.