Jak na statistiku rychlosti a směru větru?

Ales Filip nostromo na khnet.info
Úterý Leden 7 08:30:32 CET 2014

Dobrý den,

Původní meteostanice je na obrázcích http://xanadu.khnet.info/wrap.php
na konci stránky. Čidla jsou v novodurové trubce, do které žene
ventilátor vzduch. Jak je vidět, je to celé v rohu, a bylo to ještě
obestavěné polystyrenovýma deskama ze všech stran. Bylo tam nechané
jenom dole nasávání, a nahoře odvod. Od 11 do 12 hod. na to svítilo
přímo sluníčko, a ten zub tam byl vidět. Myslím, že nějaká dřevěná
žaluziová budka bez ventilátoru na přímém slunci na tom bude daleko hůř.
Ten ventilátor udělá hodně, a nemusí se točit nijak rychle. Nová
meteostanice s Arduinem je udělaná v polystyrenové bedně, a opět je tam
ventilátor. Je tam ale opačně, z bedny vzduch odsává, a dovnitř jde
vzduch přes filtr. Jak tomu bude vadit sluníčko zatím nevím, protože moc
nesvítilo. Ventilátor je kvalitní ložiskový 12cm na 24V, a pouštím do
něj asi 7V, takže se točí na 300otáček.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip