Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Leden 7 01:19:05 CET 2014

> Radius 1mm je samozrejme moc. Myslim, ze se bezne pouziva tak 0.2mm.

Co bych za to dal... Tohle jsem mel na mysli, aby zaobleni bylo dostatecne
male v srovnani s hrubosti samotneho rezu.

> Rozmontovany profi laser jsem nevidel, ale s pravdepododnosti zhruba
> 101.46% tam nebudou krokace, ale serva. Takze uzavrena smycka.

To je dobre. Otazkou je, zda nebylo nejake stredoveke mezidobi, kdy by
mohly kravit ty krokace.

> S tim pred-zpomalenim to asi nebude tak jednoduche, zpomaleni se urcite
> projevi na kvalite hrany.
>
> Pokud to v nekterych rozich bylo jinak nez v jinych, tak za to urcite nemuze
> laser, ale technolog-prase.

Ano, tak to bylo. To me udivilo hned.

> Dovedu si predstavit, ze v ramci setreni stroje pro nedulezite zakazky
> zvednou radius vic, nez je nezbytne treba.
> Kazdopadne ja kdyz budu neco zadavat (jsem ve fazi, kdyz uz to mam
> domluvene a chystam podklady), tak tam, kde to nebrani funkci, udelam
> radiusy velke. A kde je budu chtit opravdu male, tak na to zvlast upozornim
> v pruvodnim dopise.

Palil jsem tehdy poprve, ale nenapadlo me, ze kdyz mam nekde 2mm siroky
vycnelek ci naopak drazku, ukousnou mi toho pulku radiusem 1..1.5mm... bez
slova varovani (a byl jsem tam osobne), ale to uz neni zalezitost
technicka, ale lidska, to netreba pitvat.

Jinak jsem rad, ze potvrzujete proveditelnost tech cca 0.2mm, to uz mi
pripada s rozumem slucitelne.

ZdraviM.