Trochu OT - CO2 a fyzika

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Leden 4 21:23:24 CET 2014

Zdravím,
  to je zajímavé. Na tomu určitě něco bude, fyzika je fyzika a o kritickém
bodu jsme se učili, to si ještě pamatuji :-). Ovšem rozumím-li tomu
správně, tak tedy při vystavení CO2 hasičáku teplotě vyšší než 31.1C by
mělo dojít ke zplynování veškerého obsahu, a tedy nejspíše i ke prudkému
vzrůstu tlaku uvnitř bomby. A CO2 hasičáky bývají třeba v autech, sám si
plánuji jeden takový pořídit, mám teď diesel a po shlédnutí několika videí
s "runaway" motorem si myslím, že mít po ruce CO2 a poslat ho do sání
tomu motoru je jediná možnost, jak tuto situaci řešit. A v kufru auta bývá
někdy i o dost více než 31.1C a zdá se, že to těm hasičákům nějak extrémně
nevadí... To jsou zvyklé na tak vysoký tlak ?
  Zdraví Pavel