Trochu OT - CO2 a fyzika

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Leden 4 20:25:08 CET 2014

V hasičáku je stoupací trubička která do ventilu přivádí ze dna kapalný CO2
Ve ventilu je tedy škrcen průtok kapalného plynu, což dává mnohem vetší
objemový průtok plynu než by tomu bylo při škrcení plynu.
Kapalný plyn se začne odpařovat a rozpínat až za ventilem, což vede k
radikálnímu poklesu teploty a vzniku sněhu. Vlastní obsah bomby se při
tom ochlazuje jen minimálně.
Lubor