VHDL - hloupe otazky 2.0

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Sobota Leden 4 09:07:22 CET 2014

A co použít jinou frekvenci než 60Hz - např. pro 85 Hz dostanete pixel
clock 94,5 MHz. Ke generování hodin nabízí Xilinx IP "Clock Wizard" -
rozhodně je jednodušší, než vkládat ručně nějaké primitivy. Jinak bych
také zvážil, jestli by nebylo lepší než tam dávat takovou drahou paměť
koupit celý kit s FPGA a DDR (např. nejlevnější Spartan6 stojí 90 USD).

Pokud už tam budete mít dvoje hodiny, tak si dejte pozor na místa, kde
se stýkají - to je často zdroj problémů. Nejjednodušší je obě domény co
nejvíce oddělit a dát mezi ně FIFO (Xilinx opět nabízí IP jádro). Více o
propojení hodinových domén:
http://www.fpga4fun.com/CrossClockDomain.html - doporučuji nastudovat,
protože přenést např. sběrnici mezi dvěma hodinami je zákeřnější, než se
na první pohled zdá.

Ondřej