Soumrakovy spinac

Robert Vida vida.hu na gmail.com
Čtvrtek Leden 2 13:57:21 CET 2014

Prúd odoberaný zo siete veľmi malo závisí od napätia za mostíkom, ak to DC
napätie za mostíkom je výrazne menšie ako sieťové napätie. Zvyšovaním
napätia za mostíkom sa mení cos Fi a tým aj činný výkon odoberaný zo
siete.  Približný činný  príkon celého zariadenia je 0,76W  čo sa skladá z:
0,24W R2  + 0,27W(strata R3) + 0,25W na ledkách. Takže vypínať svetlo
skratovaním LED-iek sa neoplatí, zníži to príkon o 0,25W

robo