Ethernet switch LINKSYS

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Únor 26 12:45:33 CET 2014

On Wed, 26 Feb 2014, Martin Persich wrote:

> [...]
> pocit, že snad 10 %, komunikace TCP se neúměrně protahuje vlivem násobného
> opakování, ...). Po několikadenním laborování jsem zjistil, že na to má
> naprosto zásadní vliv MAC adresa, respektive její dva nejnižší bity! Pokud
> jsem nastavil 3 ze čtyř možných kombinací, bylo vše ok, nezaznamenal jsem
> prakticky žádný výpadek. Pokud jsem nastavil čtvrtou kombinaci bitů, tak to
> ihned začalo vypadávat. Zkoušel jsem postupně snad 30 adres a každá čtvrtá je
> problematická. Projevuje se to na koncových zařízeních různých výrobců, tzn.
> nepozoroval jsem vliv prvních 3 Byte MAC adresy.

To je zajimava zavada :-) Ja se jednou setkal se switchem dlink pres ktery
neprosel urcity soubor - mel v sobe nejakou kombinaci bajtu kterou ten
switch (asi) detekoval a ten paket vzdy zahodil.

MAC adresa (a jeji spodni bity) se nekdy pouziva pri rozhazovani paketu
mezi interfejsy v trunku kdyz se switche propojuji vice paralelnimi
linkami, ale pisete ze switche nejsou konfigurovany tak to bude asi
obycejna chyba firmware. Nejlip zkusit jiny switch nebo upgrade firmware.